Dievča s maskou

Bolo raz jedno dievča, ktoré malo na tvári vždy úsmev.

Staralo sa o to, aby všetci okolo nej boli šťastní, nemali o ňu strach a obavy, aby bola väčšinou sveta milovaná.

Jedného dňa sa však na jej maske, ktorú rada nosievala, objavila prasklina.

Dievča si nerobilo ťažkú hlavu v jej inak tak dobrom živote. Na maske bolo ešte dostatok miesta, bez prasklín.

Na tú malú, bezvýznamnú prasklinu pomaly zabudlo.

raz...

Sa na jej maske prasklina prehĺbila,

bola hlbšia a väčšia.

Dievčina začala nad prasklinou premýšľať viac.

Čo sa stane, ak sa jej prekrásna maska raz rozpadne?

Deň, čo deň sa dievčina snažila masku opraviť. No nič, čo urobila nedokázalo jej pomaly chátrajúcu masku zachrániť.

Z masky sa odlupol jeden malý kúsok. Prešiel nejaký čas, kým sa maska rozpadla úplne a za ňou sa objavila úplne neznáma tvár.

Svet, pred ktorým sa tak veľmi snažila zachrániť túto masku ju nespoznával.

"Dieťa, čo sa to s tebou porobilo?" pýtal sa.

"Prečo si nám tak dlho ukazovala niečo, čo nikdy nebolo a nikdy nebude tebou?"

Dievča odvrátilo zrak.

Prsty si zaborilo do svojej belavej pokožky.

"Bála som sa."

...

"Bála som sa, že keď si neudržím masku, nikto ma nebude mať rád. Bála som sa, že ak si neudržím svoju masku, tak všetkých zraním."

"Ale nevedela som, že v konečnom dôsledku raním najviac seba."

---

Je ti tento príbeh povedomý?

1. Áno.

2. Nie je.

3. ...

4. Je mi to ľúto.

5. Nechcem dopadnúť ako dievča s maskou.

6. Prečo si nechcela, aby sa svet pozeral na tvoju pravú tvár?

 

Komentáre